hoppträning



God kväll!

Har precis hoppat ur duschen efter att ha kommit hem från våran hoppträning som vi åker iväg på varje onsdag. Jag tränar i en liten grupp, två mil från vårat stall, för en tränare som själv har varit framgångsrik hoppryttare. Träningen idag bestod egentligen inte av hoppning som i att hoppa bana med många höga hinder, utan mer av massor med små hinder med kluriga vägar och jobbiga avstånd. Jag måste säga att det gick helt okej bra! Pompe hade fått vårkänslor av det underbara vädret och visade upp en piggare variant än vanligt, men ändå väldigt uppmärksam och bra med hjälperna. Mamma var med och filmade, så imorgon hoppas jag på att kägga upp ännu än film där ni kan se hur han är, lite tydligare den här gången också.
Blev beordrad att ha på mig en "tvångströja" under framridningen idag också. Min sits har blivit värdelös under all fältridning och bus i skogen under vintern, så nu ska det banne mig bli ändring på det!

Peace
/Maria & Pom d'Api

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Jag undrar vad ni tror om hans hoppkapacitet? Hur långt kan han gå med rätt ryttare? Vad säger din tränare? Vad har han löshoppats för höjder? Tacksam för svar antingen här eller i ett inlägg!

2010-04-08 @ 10:50:47
Postat av: svar på "Lina"

hej!

Jag har som sagt mest tränat och tävlat med Pompe på en lagom nivå utan att det ska bli någon press på oss. Det är svårt att säga, men jag tror att en L:A iallafall inte skulle vara något problem med lite träning. Jag har löshoppat honom själv, inte fullt så seriöst, och då gick han på 135 cm.



MVH Maria :)

2010-04-08 @ 14:45:39
Postat av: Felicia

Fy vad fin han är!

2010-04-12 @ 10:39:41
Postat av: Johanna

gud vilken fin häst du har:)

jag är så sugen på att köpa honom nu, jag letar exakt en sådan häst. han är underbart vacker och han hoppar:). han fick till ett litet stopp där vrf tror du att han gjorde så? det ser lite fjantigt ut.

hur högt var det?

2010-06-04 @ 19:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0