skäms

Jaa, uppdateringen har varit lite dassig det senaste här! så nu kommer det en liten resume av helgen.

Igår var jag och hopptävlade, lokal cleround. Hoppade L:D och L:C. Jag är ganska så nöjd med Pompe. Om man bara går på felfri runda var det kanske inte super, vi fick ett taskigt stopp i varje  klass. Däremot så var jag mestadels ute efter att bygga på hans hoppteknik som har varit lite havdassig det sista. Och han gjorde verkligen två toppenrundor så sett! Var kanon i sprången och pigg och glad och possitiv i hoppningen. så även om det inte blev rosettplockning så åkte jag hem nöjd. (:

Idag hade vi våran andra spekulant, en tjej från Uddevalla som mest red dressyr.
Det gick kanonbra tycker jag. Pompe skötte sig bra, och jag hoppas att de tyckte det med. Jag hoppas också att jag som var skitnervös innan inte pratade hål i huvudet på dem.... haha

För övrigt tar mitt påsklov slut imorgon. Det är jag inte så himla pigg på.
Peace

Maria och Pompe


Kommentarer
Postat av: m

hej, gud vilken fin ponny är förälskad:D har en fråga är han tittig??

2010-04-12 @ 13:26:16
Postat av: m

hej, glömde fråga om utrustning medföljer??:D

2010-04-12 @ 13:29:20
Postat av: sofi

Hej, jag tycker att han är underbar. Men lånar ni ut honom på foder?

2010-04-12 @ 17:33:43
Postat av: svar till "sofi"

Hej!

Eftersom jag säljer honom pga av att jag ska flytta utomlands ett år, så vill jag helst se att han blir såld. Lämnas han ut på foder kan det bli komplikationer om det händer ngt osv. så tyvärr lämnar jag inte ut honom på foder!



MVH Maria och Pompe

2010-04-12 @ 21:04:05
Postat av: svar till "m"

Hejsan!

Något som jag tycker mycket om med Pompe, är att hans energi inte ligger på den ängsliga och tittiga nivån. Det är sällan han reagerar på saker ute i naturen och han är orädd på hinder.

Det ingår ingen utrustning i det satta priset på Pompe, däremot så kan man köpa till den utrustning man vill ha (av det vi har) till ett lämpligt pris.

Maila gärna eller ring om du är vidare intresserad!:)



Med Vänliga Hälsningar

Maria och Pom d'Api

2010-04-12 @ 21:07:50
Postat av: tilda

verkligen en fin ponny du har! påminner lite om min ponny i kroppsbyggnaden. såg annonsen och blev intresserad. hoppas att du hittar någon bra åt honom. annars så finns jag här! :)

Mvh Tilda.

2010-04-17 @ 12:47:42
Postat av: frida

Hej gud vilken fin ponny såg anonnsen och blev intressarad=) kommer lite frågor

Varför stanna han i klasserna?

är han trafiksäker?

hur är han med andra hästar?

vilken utrustning följer med?=)

2010-05-22 @ 17:37:12
Postat av: svar till "Tilda"

haha, skönt att höra!

roligt att du tyckte om honom :)

2010-05-23 @ 09:22:01
Postat av: svar till "frida"

hej! trevligt att du är intresserad :)

att han stannar i klasserna beror antagligen bara på mitt psyke i dagens läge. När jag köpte Pompe köpte jag honom för tillridning, och i början funkade det jättebra på banorna! men sedan, för ett och ett halvt år sedan hade vi våran lilla "svacka" och han började stanna på hinder då och då. Detta är något vi har jobbat bort helt nu, däremot sitter det kvar i mitt huvud ibland när vi kommer ut på just tävlingsbanor. Så han stannar helt enkelt bara när min nerver spökar och jag inte rider ordentligt!

(som så många andra hästar gör...)

Han är trafiksäker som få, och jag har aldrig upplevt honom som tittig på vägar eller någonting. är även helt lugn med tåg.

Han fungerar bra med andra hästar, han är ganska ranghög, och vi har aldrig upplevt några problem.

Vad det beträffar utrustning så följer det inte med någon i priset. Däremot kan man köpa till vad man vill av det jag har, och komma överens om en rimlig summa.

Hoppas du blev lite klokare! :)

MVH Maria och Pompe

2010-05-23 @ 09:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0