Updating


God förmiddag!
Måste säga att jag är överväldiga och väldigt glad för att så många verkar tycka att Pompe är fin, och har tittat in hit över huvud taget :)
Denna veckan har jag påsklov, vilket betyder att jag kan lägga massor av tid i stallet! har skötseln denna veckan, och hoppas på att kunna tjäna in en liten slant på det med.

Igår hopptränade jag lite smått för mig själv i duggregnet, och det gick faktiskt väldigt bra! paddocken har precis blivit is-fri, så jag vågade inte köra på så hårt, utan öveade på att ponnyn ska komma upp sig ordentligt över plank, vilket kan vara en av hans svagheter i hoppningen. började med att trävhoppa med en bom framför med ett kort avtramp och det fungerade utmärkt. Sedan skojhoppade jag lite på ett vanligt rätuppstående som jag iallafall vågade lägga upp på drygt 1m tills jag tröttnade på att sitta av och höja mer, eftersom jag var själv.
Nästa gång ska jag försöka få med mig någon som fotar också!

Idag hade jag tänkt att klätterträna med en kompis i backarna vid norra fjället i ljungskile. det är viktigt att hålla igång ryggmusklerna så dom inte tinar bort med snön liksom.
Tänkte rota fram lite hoppbilder från min gamla data senare också, ju mer att titta på desto bättre!

bilden tog jag i vintras, under någon av alla våra underbara snöparadis-dagar
/M


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!:)

jag undrar om han är svår att rida och om han är trygg att rida. Själv har jag ridit i snart 6 år och har nu haft en storhäst i snart ett år, men vill ha en ponny jag kan komma ut och tävla med. Skulle han vara något för mig eller är han för svår tror du?:) superfin är han!

2010-04-06 @ 18:52:30
Postat av: Svar till "Anonym"

Hej!

Väldigt svårt att säga på rak arm sådär... Pompe är en pigg häst, och för att trivas med varandra måste man visa att man litar på honom. Därför är det viktigt att man som ryttare är lugn och ganska säker. Om du är intresserad tycker jag att du ska maila eller ringa mig, så är det lättare att beskriva lite mer utförligt!



MVH

Maria och Pompe

2010-04-06 @ 22:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0