Vårbris och nya tag

Hejsan!

först och främst vill jag säga välkommen till min försäljningsblogg. Den är till för att ni som är intresserade av min ponny ska kunna följa mitt arbete och försäljningen av honom. Mycket mer utförlig information finns om oss längre ner på sidan!
Om ni nu läser igenom bloggen, ser ni att han tidigare legat ute på försäljning.

Jag lade ut honom på annons för ungefär en månad sen första gången. Allt gick otroligt mycket fortare än jag trott, det visade sig att lilla Pompe var populär... Efter att ha legat ute på annons i en vecka, hade vi hittat en familj från skåne som ville ha honom. Det verkade kanon, ända tills hjärtat inte gick igenom sin veterinärbesiktning. Vi blev jättechockade över att han under böjprov visade en stark markering på höger framben. Det var inget vi märkt hemma på något vis.
Så Pompe fick snällt följa med hem till sjukhagen i två veckor, under en metacam-behandling. Vi höll tummarna för att han bara vrickat eller sträckt benet, och efter två veckor bar det av till veterinären igen. 
Troligtvis hade han bara gjort något dumt i hagen eller sträckt sig under en ridtur, och visade ingenting på hela hältutredningen, och vi valde att fullfölja med en hel besiktning, som han gick igenom.
Dock hade de som varit intresserade av Pompe hittat en annan ponny nu, som de tagit på prov.

Så det är här vi står idag, och Pompe är nu utsatt på annons igen.

Med Vänliga Hälsningar
Maria Eriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0